Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

Nasza Gwiazdeczka ;)

wpisy na blogu

Kominek.

Blog:  gwiazdkowicze
Data dodania: 2011-02-07
wyślij wiadomość

Po wczorajszym wpisie "wlasneniebo" pół nocy straciłam na przemyślenia;) i myślałam,kombinowalam,ale dalej nie wiem co robić.blog budowlany - mojabudowa.pl

Mielismy z mężem takie założenia,że kupimy komin do kominka ( wsumie już jest) wymurujemy i tak zostawimy,a za jakiś czas (moze i parę lat),jak będzie troszke kasy zrobimy w domku kominek.blog budowlany - mojabudowa.pl

Tylko tak jak czytam u "wlasneniebo" szybko zaczyna sie za nim tęsknićblog budowlany - mojabudowa.pl  nieraz jest tak,że później nie chcę sie go wcale robić blog budowlany - mojabudowa.plalbo chce i to w szybkm czasie :( i jak mam po roku czy dwóch w nowym domu znowu bawić się w różnego rodzaju "remonty" to juz sama nie wiem co jest lepsze.:(

Wiadomo na początku jak jest troszke kasy to łatwo sie wydaje,a później jak będzie bardzo potrzebna to jej nie będzieblog budowlany - mojabudowa.pl doradźcie prosze,jakie jest najlepsze z tego rozwiazanie???

Czy ktoś z was podobnie odkładał na późniejszy kominek? Warto?

 

A jeszcze skoro jestem przy tym temacie,podpowiedzcie z czago najlepiej robic obudowe kominka? Czy różnego rodzaju tynki,tapety bardzo sie brudzą?

Jaki mniej więcej moze być koszt takiego kominka? Chodzi mi o wkład i obudowe!

 

Z góry bardzo dziekuje za każdy wpis.blog budowlany - mojabudowa.pl

49Komentarze
Data dodania: 2011-02-07 15:34:22
Też się zastanawiam, tyle, że u nas się kasa rozlazła i trzeb za coś posadzki wylać, jak się uda to jakies podłogi położyć, kafle kupić i poprzyklejać, kibelek chociaz zamontować, kurczę blade - kuchnię zamówić... A kominek piszczy: piiiiiii, piiiiiii Wstepnie liczyłam, że ze wszystkim oscyluje w granicach 10 tys, plus-minus 2 tys :(
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-02-07 15:38:35
Widzisz .. ja to jestem zdania ze takie brudne rzeczy jak np kominek warto zrobic od razu .. bo potem tak jak piszesz albo nei bedzie wiecznie pieniedzy albo nie bedzie ci sie chciala go robic bo wizja ponownego brudu przeraza:/ Koszt takiego kominka to różnie ale w zależności od wkładu i materiałów około 10 tys trzeba liczyc ... oczywiscie jak sie zdecydujecie robic sami to mozna odliczyc robocizne cos okoó 2tys zł .. ale najwazniejszy jest wklad :) jesli chcecie taki dobrej jakosci to mniej niz 5 tys nie zapłacicie:) zależy tez czy chcecie zeby pełnił funkcje grzewcza czy tylko dekoracyjna to tez powinniscie przemyslec:) Ja bym robiła od razu ale tak jak piszesz to kwestia priorytetów i ważnosci a jak kaski brakuje to trzeba z czegos zrezygnowac a bez kominka mozna zyc;)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-02-07 16:07:33
my kominek robimy od razu.. najwyżej odłożymy na później zakup nowych mebli do domu... Zgadzam się z Edyskas, że perspektywa ponownego bałaganu i tego całego kurzu po kilku miesiącach od zakończenia budowy, to nie jest nic zachęcającego do montażu kominka.. ale że z drugiej strony bez kominka da się żyć.. Jeśli chcescie kominek, to myślę, że lepiej go zrobić na początku. Jeśli nie zależy wam na nowoczesnym designie, to za wkład zapłacicie nawet 2 tys.. to nie jest tak dużo. Ostatnio widziałam sporo ładnych wkładów w Castoramie... i były w takich cenach. Do tego trzebaby doliczyć obudowę.. to zależy jaką byście chcięli.. my planujemy jak najbardziej minimalistyczną, z płyt k-g więc szacujemy, że wydamy na nią ok. 2-3 tys.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 16:15:31
Wiesz ja też nie grzeszę dużą gotówką i zbyt wysokim kredytem też nie:) Ale kominek mi się marzy i będę go mieć. Oglądam wkłady i kupię taki do 1500zł, a obuduję go razem z mężem. Nie będę komuś płacić. Z tego co widzę to chyba zbyt trudne to nie jest:) Jak coś to będę wołać tatę na ratunek:))) Także na kominek liczę do 4tys.zł.
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-07 16:32:17
Oj nie wyobrażam sobie domku bez kominka:) Także tak jak dziewczyny mówią - koszty kosztami ale późniejsze dobudowywanie jest mało praktyczne. Może warto skorzystać z pomysłu weronikka i spróbować mneijszym kosztem ugryxć temat?
odpowiedz
bilbo2  
Data dodania: 2011-02-07 16:32:53
Ja uważam, że kominek warto zrobić wcześniej i wcale nie wydawać na niego tak dużych pieniążków. Przecież wkład można kupić za 1500 zł, a obudowa k/g wcale tak dużo nie wyniesie. Nasz Pan kominek za robocizne i wszystkie materiały wziął 1800 zł., a fajny stiuk, czy tapeta też fajnie wygląda na kominku.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 16:39:47
iskierkanakaszubach
Dokładnie,ważne rzeczy się kupuje a kominek ciągle na bok się odkłada,myśląc,że jeszcze nie teraz!!! A jak przyjdzie co do czego to wtedy portfel będzie piszczał.:(
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 16:44:00
Edyś
Dokładnie,wszystko ładnie napisałaś.Bez kominka można żyć,tak jak ja żyję do tej pory :/ ale zawsze o nim marzyłam,więc powinnam to marzenie spełniać a nie odkładać na bok :(((
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 16:49:55
baczki
Tak,tak wy róbcie,róbcie bo ja cały czas czekam na efekt końcowy :))) My chcieliśmy kominek z płaszczem wodnym,więc chyba do najtańszych nie należy :/ co? Chyba,że z obudową przytniemy koszty :/ coś za coś.:(
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 16:52:49
My komienk też robimy odrazu... Chyba bym zawału dostała gdyby po roku zachciało mi się kominka i pracownicy bieglali by po nowej podłodze i montowali, mailowali itp... Jak chcecie kominek to lepiej wprowadzić się do domu kilka miesięcy później i mieć go odrazu. Tylko jest jeszcze pytanie.. Czy bedziecie z niego korzystać... Moi rodzice mają kominek od 2 lat i zapalili w nim 1 raz bo nikomu się nie chce rozpalać...
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 16:55:37
weronikka1
Jesli by u mnie też wyszło ok 4-5tyś to nawet bym się nie zastanawiała.! Też będziemy chcieli sami przy obudowie pokombinować.Dobrze,że jeszcze troszkę czasu przed nami.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 16:57:26
Lukanar
Po kosztach to może pójdziemy z obudową :(a sam wkład z płaszczem wodnym chyba do najtańszych nie należy.:(((
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 17:01:16
bilbo2
Naprawdę materiały z robocizna u was kosztowały 1800zł??? Nie dużo,a jak pięknie.:) a za wkład ile płaciliście?
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 17:08:05
karolineczka2
Wiesz...Chcemy z płaszczem wodnym który ma nam troszkę pomóc ogrzać dom :) dlatego chcemy tam troszkę częściej palić,i zastanawiamy się co najlepiej użyć do obudowy aby szybko tak tego "użytkowania "nie było widać...:(/
odpowiedz
bilbo2  
Data dodania: 2011-02-07 17:57:54
materiały w środku kominka i k/g tyle nas kosztowały :) kamien niestety jest droższy,ale przeciez nie wszyscy musza mieć kamień :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 18:00:56
Mi domek kojarzy sie z kominkiem i pewnie od razu go zrobimy, marzy mi się jak w zimowe wieczory będziemy siedzieć przy kominku i popijać grzaniec...ja sobie meble odłożę na lepsze czasy, oszczędzę na panelach do sypialni i innych, pozdrawiam
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2011-02-07 18:31:40
po pierwsze jeśli kominek ma być tylko dekoracyjny zeby z męzusiem winko popić wieczorkiem to nie potyrzenujesz jakiegoś super wyp[asionego wkładu, taki za 2 tysie poskojnie wystarczy :) do tego 2 na obudowę do tego 1500 za robocizne i już komiek stoi ja bym zrobiła teraz! widzisz Marcia już mysli :)) a jak ja sobie wyobraże te jej śliczne ściany i podłogę w salonie to robi mi sie brrrrr, że trzeba to kuć, brudzić, kurzyć....
odpowiedz
julka4  
Data dodania: 2011-02-07 18:41:23
U Nas również jest koncepcja kominka z PW, przychodzi się z pracy, szybki ogień i już jest nastrój a i energia nie idzie w komin a jest wykorzystana do ogrzania C.O lub C.W.U zależy jak kto ma instalacje. Co do kosztu to zależy czy będziesz palić często czy raz na ruski rok bo jeśli będzie używany często to wypadało by zainwestować coś lepszego, z odpowiednimi zabezpieczeniami przed zagotowaniem wody
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 18:50:42
Kochana nie chciałam abyś miała bezsenną noc :) Ale skoro już ją miałaś nic nie poradzę, przepraszam:)!! Co do kominka ja się tego brudu za rok czy za dwa nie boję posprzątam i będzie kominek :) Ale jak widać u wielu z Nas aspekt pieniężny zwyciężył nad kominkowym marzeniem
odpowiedz
maciek  
Data dodania: 2011-02-07 19:07:00
Najtańszy ale dobry wkład z płaszczem wodnym to wydatek od 8tyś zł razem z zabezpieczeniami,ale bez obudowy np.polska LECHMA,natomiast kominek wkład powietrzny od 3tyś,nowocześniejszy np.SPARTHERM,DOVRE od ok 5 tyś. Nie polecam kupowania hipermarketach budowlanych mają tam straszne śmieci i nie polecam wkładów za 1500zł nie wierzę że są dobre.Gdy będziecie kupować kominek to sprawdzcie przekrój rury wylotowej,powinien mieć ok 200mm nie 100 czy 110 to jest bardzo ważne jeżeli chcecie żeby wam kominek grzał porządnie.
odpowiedz
nisia  
Data dodania: 2011-02-08 09:03:59
ja też bym zamontowała najpierw kominek, najwyżej nowe meble poczekają. dlaczego chcecie z płaszczem wodnym, system DGP wystarczy z powodzeniem, poza tym będziecie mieli c.o.. nie wiem, czy jest sens tyle inwestować. dodatkowo będzie ci bił prąd. moi rodzice maja centralnie umieszczony kominek i ogrzewa im cały dom. co jakiś czas podrzucaja klocka, który się leciutko żarzy, a w domu jest 24st. bardzo często jeszcze rano jest żar, wystarczy pootwierać wloty i dalej się pali. i jaki sens miał by tu kominek z płaszczem wodnym, żaden. jedyna różnica, to to,że nie grzeje im wody i tyle.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-08 12:07:32
naszasielanka
Też mi się marzą takie wieczory.:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-08 12:09:20
romka
No właśnie jak pomyśle,że później mam się w to od początku bawić,to jakoś pozytywnie mnie to nie nastawia.:(
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-08 12:11:51
julka4
Temat jeszcze nie raz będziemy z mężem wałkować :) ale myślę,że może uda nam się kupić dobry za nie duże pieniądze.:/
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-08 12:19:30
wlasneniebo
Nie masz za co mnie przepraszać.!Ja Tobie muszę podziękować,że poruszyłaś ten temat.:)Bo jak widzisz,naszło mnie na różnego rodzaju przemyślenia :)i ostro prowadzę rozmowy z mężem,żeby podjąć się postawienia kominka teraz.!:/ Tak jak piszesz z pieniędzmi różnie bywa,wylewki czy ogrzewanie zawsze będzie miało pierwszeństwo.A później okazuje się,że z kasą licho.:( A wiesz już jaki chcecie kominek?
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-08 12:21:44
maciek
Bardzo dziękuję za cenne rady.:) Na pewno z nich skorzystamy. Troszkę przeraziła mnie kwota wkładu z płaszczem wodnym :/ jejku to jest aż tak drogie???:/
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-08 12:33:41
nisia
Już nie raz w tym wszystkim sama się gubię.:/ dużo czasu upłynie za nim zabierzemy się za ten kominek.:( wiem,ze mąż chce z tym wkładem wod. Piszesz,że zwykły kominek też tak dobrze nagrzeje? Wy też będziecie taki zwykły montować wkład?
odpowiedz
nisia  
Data dodania: 2011-02-08 14:22:27
my montujemy zwykły kominek i do niego zamontujemy system DGP grawitacyjny, mąż chce domontować do niego wentylator, żeby przy rozpalaniu powietrze szybciej się rozchodziło. według mnie kominek z płaszczem, to za duży wydatek i zbędny w przypadku gwiazdki. oczywiscei jest to wygoda, ale dodatkowo ciagnie duzo pradu i ponoc też drzewa idzie o wiele więcej. jak jadę do rodziców, to krzyczymy, żeby już nie palili, bo nie ma czym oddychać. dom oczywiście maja dobrze ocieplony.
odpowiedz
maciek  
Data dodania: 2011-02-08 19:20:46
Ja tez miałem montować kominek z płaszczem wodnym ale po rozmowach w salonach i firmach które montują kominki zmieniłem decyzje i przestawiłem się na kominek powietrzny,cena też odegrała wazną rolę i pamietajmy że decydując sie na kominek z płasz.wod. trzeba w nim cały czas palić jeżeli chcemy mieć oszczędności.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-08 21:09:49
Podsumowując ten temat , to wszyscy się budujemy po to by mieć kominek, wspaniałą kuchnię i ogród , bo tak to po co się w ogóle budować:))
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-09 14:29:12
nisia
Czym sie wicej czyta,słucha tym większy mętlik w głowie :/ Jak juz będziemy bliżej założenia kominka,to podejrzewam, że wtedy zapadnie ostateczna decyzja.! Co,jak,gdzie i kiedy :) Mieliśmy robic kominek za jakieś parę lat,ale raczej zrobimy od razu :) więc jeśli od razu to z kasą też będzie coraz słabiej,więc nie wykluczam,że możemy zrezygnować z płaszcza wod.Choć na dzień dzisiejszy jesteśmy za.!:/ Piszesz,ze u mamy od zwykłego kominka idzie tak chałupkę nagrzać.? Ale tylko salon grzeje?Czy ma otwarte drzwi na inne pomieszczenia?
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-09 14:33:04
maciek
Dobrze to napisałeś! Rozmawialiśmy ostatnio z kominiarzem to powiedział,że jak decydujemy się na kominek z płasz wod to tak jakbyśmy mieli drugie centralne!!! JAK DLA MNIE TO TEMAT JESZCZE DO NIEJEDNEJ DYSKUSJI.:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-09 14:34:02
gabrysia
TAK,TAK masz 100%racje.:)
odpowiedz
nisia  
Data dodania: 2011-02-09 15:35:18
maja tak usytuowany kominek, że grzeje im cały domek. najcieplej oczywiście jest u góry. oni nie maja nawet rur rozprowadzających, jak w systemie DGP, same kratki na kominie, komin przechodzi przez korytarz u góry. muszą mieć drzwi pootwierane. ale nagrzewa im super. dlatego jestem zwolenniczka DGP w naszej gwiazdce. nawet przy zamkniętych drzwiach pomieszczenie będzie się nagrzewać.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-09 15:39:13
nisia
No to muszę jeszcze poczytać o tym systemie DGP,ile może ona kosztować??? Chyba Ty coś pisałaś u siebie więc idę poczytać ;) A...i jeszcze jedno przy montażu tego systemu duzo jest kombinacji,komplikacji? :/
odpowiedz
nisia  
Data dodania: 2011-02-09 15:49:24
ile kosztuje dokładnie, to jeszcze nie wiem dokładnie, ale wszędzie pisze, że jest tanie. na razie odłożyłam sobie ten temat na późniejsze czasy. sama zobacz, że jest to dość prosty montaż. obstawiam przy tym, co powiedział maciek, płaszcz wodny, to drugie centralne, a po co wam to, skoro będziecie mieli gaz? ja mówię oczywiście z punktu oszczędności inwestycji.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-09 17:08:37
Ja chcę kominek tylko dla ozdoby, także nie będę kupowała wkładu z płaszczem wodnym, czy też innymi cudami. Ogrzewać będziemy eko groszkiem. Także taki tani wkład mogę sobie kupić. I tak pewni nie codziennie kominek będzie odpalany:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-09 20:56:23
Nisia
To ja chyba też jeszcze ten temat odłożę na późniejszy czas.!!! Może jak twoje i moje pomysły poleżą razem na półeczce to coś ciekawego wymyślą...hihihi:))) Musze troszkę na Allegro poszukać,jakie ceny są za różnego rodzaju kominki.!
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-09 20:58:20
weronikka1
To dobrze,ze mieliście od początku takie założenia ,że ich się trzymacie! Mi z dna na dzień coraz inne myśli krążą...:) A co będzie dalej?! Strach się bać.:/
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-02-09 21:44:48
będzie na pewno droższy, ale czy dużo?? nie wiem... szukajcie korzystnej oferty. Ja swój wypatrzyłam na allegro.. tyle że nauczona doświadczeniem najpierw zobaczyłam go na żywo, zapłacę też przy odbiorze;) czyli jutro ( nie mogę się doczekać )
odpowiedz
rysiowa  
Data dodania: 2011-02-11 08:43:33
Ja się też bardzo zastanawiałam nad kominkiem, u nas miało to być 15 tys. Najpierw chciałam zrezygnować. Ale doszłam do wniosku, że wolę mieć na razie zdobyczne meble w kuchni i zaczęłam negocjować cenę kominka. I zrobiło się 13 tys.(bez FV). Teraz sobie nie wyobrażam domu bez kominka :))
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 16:25:55
my nie mamy kominka, kasa co byla przeznaczona na jego instalcje poszla na kostke przed domem - jakies 100 m2 wiecej niz pierwotnie zakladalismy ... bez kominka da sie zyc, aczkolwiek napewno miloby bylo go miec ... w przyszlym roku bedziemy sie instalowac z kominkiem :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 16:37:56
baczki
Też tak mam,że muszę najpierw zobaczyć to na własne oczy.:) Kota w worku nie kupuje.:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 16:39:10
rysiowa
Najgorzej właśnie jest z podjęciem decyzji:/ a koszty to druga sprawa,a zarazem najważniejsza :(
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 16:40:05
magdadaniel
Czyli wszystko przed wami:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 17:32:00
Kominek
kurcze jaki fajny temat a ja przegapiłam, u nas będzie kominek i to już nie długo przed sufitami, bo trzeba te rury rozprowadzić do ciepłego powietrza, trudno trochę to kosztuje ale tak jak baczki nie kupię od razu nowych mebli do domu a o kuchni to na razie mogę sobie pomarzyć...coś za coś
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 18:45:32
aga.i.pawel
Tak jak mówisz coś za coś.:/ A ile kosztuje ta cała instalacja z tym nadmuchem powietrza?
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-12 17:25:15
cana DGP do AR-1
wczoraj jeszcze raz mąz przeliczał wszystko do DGP 3200 + obudowa do kominka ramka i większa ramka= 4200 +/-, po niedzieli zamawiamy na Kratki.pl
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-14 21:37:38
aga.i.pawel
Dzięki serdeczne.
odpowiedz
gwiazdkowicze
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 447842
Komentarzy: 1550
Obserwują: 126
On-line: 9
Wpisów: 85 Galeria zdjęć: 291
Projekt GWIAZDKA I
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem z piwnicą
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - opolskie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2016 luty
2014 grudzień
2014 wrzesień
2014 kwiecień
2013 październik
2013 wrzesień
2013 sierpień
2013 lipiec
2013 czerwiec
2012 styczeń
2011 grudzień
2011 październik
2011 wrzesień
2011 sierpień
2011 lipiec
2011 czerwiec
2011 maj
2011 kwiecień
2011 marzec
2011 luty
2011 styczeń
2010 grudzień
2010 listopad
2010 październik
2010 wrzesień
2010 lipiec

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67166
Liczba wpisów: 222824
Liczba komentarzy: 903615
Liczba zdjęć: 681229
Liczba osób online: 294
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy