Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

Nasza Gwiazdeczka ;)

wpisy na blogu

Kominek.

Blog:  gwiazdkowicze
Data dodania: 2011-02-07
wyślij wiadomość

Po wczorajszym wpisie "wlasneniebo" pół nocy straciłam na przemyślenia;) i myślałam,kombinowalam,ale dalej nie wiem co robić.blog budowlany - mojabudowa.pl

Mielismy z mężem takie założenia,że kupimy komin do kominka ( wsumie już jest) wymurujemy i tak zostawimy,a za jakiś czas (moze i parę lat),jak będzie troszke kasy zrobimy w domku kominek.blog budowlany - mojabudowa.pl

Tylko tak jak czytam u "wlasneniebo" szybko zaczyna sie za nim tęsknićblog budowlany - mojabudowa.pl  nieraz jest tak,że później nie chcę sie go wcale robić blog budowlany - mojabudowa.plalbo chce i to w szybkm czasie :( i jak mam po roku czy dwóch w nowym domu znowu bawić się w różnego rodzaju "remonty" to juz sama nie wiem co jest lepsze.:(

Wiadomo na początku jak jest troszke kasy to łatwo sie wydaje,a później jak będzie bardzo potrzebna to jej nie będzieblog budowlany - mojabudowa.pl doradźcie prosze,jakie jest najlepsze z tego rozwiazanie???

Czy ktoś z was podobnie odkładał na późniejszy kominek? Warto?

 

A jeszcze skoro jestem przy tym temacie,podpowiedzcie z czago najlepiej robic obudowe kominka? Czy różnego rodzaju tynki,tapety bardzo sie brudzą?

Jaki mniej więcej moze być koszt takiego kominka? Chodzi mi o wkład i obudowe!

 

Z góry bardzo dziekuje za każdy wpis.blog budowlany - mojabudowa.pl

49Komentarze
Data dodania: 2011-02-07 15:34:22
Też się zastanawiam, tyle, że u nas się kasa rozlazła i trzeb za coś posadzki wylać, jak się uda to jakies podłogi położyć, kafle kupić i poprzyklejać, kibelek chociaz zamontować, kurczę blade - kuchnię zamówić... A kominek piszczy: piiiiiii, piiiiiii Wstepnie liczyłam, że ze wszystkim oscyluje w granicach 10 tys, plus-minus 2 tys :(
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-02-07 15:38:35
Widzisz .. ja to jestem zdania ze takie brudne rzeczy jak np kominek warto zrobic od razu .. bo potem tak jak piszesz albo nei bedzie wiecznie pieniedzy albo nie bedzie ci sie chciala go robic bo wizja ponownego brudu przeraza:/ Koszt takiego kominka to różnie ale w zależności od wkładu i materiałów około 10 tys trzeba liczyc ... oczywiscie jak sie zdecydujecie robic sami to mozna odliczyc robocizne cos okoó 2tys zł .. ale najwazniejszy jest wklad :) jesli chcecie taki dobrej jakosci to mniej niz 5 tys nie zapłacicie:) zależy tez czy chcecie zeby pełnił funkcje grzewcza czy tylko dekoracyjna to tez powinniscie przemyslec:) Ja bym robiła od razu ale tak jak piszesz to kwestia priorytetów i ważnosci a jak kaski brakuje to trzeba z czegos zrezygnowac a bez kominka mozna zyc;)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-02-07 16:07:33
my kominek robimy od razu.. najwyżej odłożymy na później zakup nowych mebli do domu... Zgadzam się z Edyskas, że perspektywa ponownego bałaganu i tego całego kurzu po kilku miesiącach od zakończenia budowy, to nie jest nic zachęcającego do montażu kominka.. ale że z drugiej strony bez kominka da się żyć.. Jeśli chcescie kominek, to myślę, że lepiej go zrobić na początku. Jeśli nie zależy wam na nowoczesnym designie, to za wkład zapłacicie nawet 2 tys.. to nie jest tak dużo. Ostatnio widziałam sporo ładnych wkładów w Castoramie... i były w takich cenach. Do tego trzebaby doliczyć obudowę.. to zależy jaką byście chcięli.. my planujemy jak najbardziej minimalistyczną, z płyt k-g więc szacujemy, że wydamy na nią ok. 2-3 tys.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 16:15:31
Wiesz ja też nie grzeszę dużą gotówką i zbyt wysokim kredytem też nie:) Ale kominek mi się marzy i będę go mieć. Oglądam wkłady i kupię taki do 1500zł, a obuduję go razem z mężem. Nie będę komuś płacić. Z tego co widzę to chyba zbyt trudne to nie jest:) Jak coś to będę wołać tatę na ratunek:))) Także na kominek liczę do 4tys.zł.
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-07 16:32:17
Oj nie wyobrażam sobie domku bez kominka:) Także tak jak dziewczyny mówią - koszty kosztami ale późniejsze dobudowywanie jest mało praktyczne. Może warto skorzystać z pomysłu weronikka i spróbować mneijszym kosztem ugryxć temat?
odpowiedz
bilbo2  
Data dodania: 2011-02-07 16:32:53
Ja uważam, że kominek warto zrobić wcześniej i wcale nie wydawać na niego tak dużych pieniążków. Przecież wkład można kupić za 1500 zł, a obudowa k/g wcale tak dużo nie wyniesie. Nasz Pan kominek za robocizne i wszystkie materiały wziął 1800 zł., a fajny stiuk, czy tapeta też fajnie wygląda na kominku.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 16:39:47
iskierkanakaszubach
Dokładnie,ważne rzeczy się kupuje a kominek ciągle na bok się odkłada,myśląc,że jeszcze nie teraz!!! A jak przyjdzie co do czego to wtedy portfel będzie piszczał.:(
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 16:44:00
Edyś
Dokładnie,wszystko ładnie napisałaś.Bez kominka można żyć,tak jak ja żyję do tej pory :/ ale zawsze o nim marzyłam,więc powinnam to marzenie spełniać a nie odkładać na bok :(((
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 16:49:55
baczki
Tak,tak wy róbcie,róbcie bo ja cały czas czekam na efekt końcowy :))) My chcieliśmy kominek z płaszczem wodnym,więc chyba do najtańszych nie należy :/ co? Chyba,że z obudową przytniemy koszty :/ coś za coś.:(
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 16:52:49
My komienk też robimy odrazu... Chyba bym zawału dostała gdyby po roku zachciało mi się kominka i pracownicy bieglali by po nowej podłodze i montowali, mailowali itp... Jak chcecie kominek to lepiej wprowadzić się do domu kilka miesięcy później i mieć go odrazu. Tylko jest jeszcze pytanie.. Czy bedziecie z niego korzystać... Moi rodzice mają kominek od 2 lat i zapalili w nim 1 raz bo nikomu się nie chce rozpalać...
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 16:55:37
weronikka1
Jesli by u mnie też wyszło ok 4-5tyś to nawet bym się nie zastanawiała.! Też będziemy chcieli sami przy obudowie pokombinować.Dobrze,że jeszcze troszkę czasu przed nami.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 16:57:26
Lukanar
Po kosztach to może pójdziemy z obudową :(a sam wkład z płaszczem wodnym chyba do najtańszych nie należy.:(((
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 17:01:16
bilbo2
Naprawdę materiały z robocizna u was kosztowały 1800zł??? Nie dużo,a jak pięknie.:) a za wkład ile płaciliście?
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 17:08:05
karolineczka2
Wiesz...Chcemy z płaszczem wodnym który ma nam troszkę pomóc ogrzać dom :) dlatego chcemy tam troszkę częściej palić,i zastanawiamy się co najlepiej użyć do obudowy aby szybko tak tego "użytkowania "nie było widać...:(/
odpowiedz
bilbo2  
Data dodania: 2011-02-07 17:57:54
materiały w środku kominka i k/g tyle nas kosztowały :) kamien niestety jest droższy,ale przeciez nie wszyscy musza mieć kamień :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 18:00:56
Mi domek kojarzy sie z kominkiem i pewnie od razu go zrobimy, marzy mi się jak w zimowe wieczory będziemy siedzieć przy kominku i popijać grzaniec...ja sobie meble odłożę na lepsze czasy, oszczędzę na panelach do sypialni i innych, pozdrawiam
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2011-02-07 18:31:40
po pierwsze jeśli kominek ma być tylko dekoracyjny zeby z męzusiem winko popić wieczorkiem to nie potyrzenujesz jakiegoś super wyp[asionego wkładu, taki za 2 tysie poskojnie wystarczy :) do tego 2 na obudowę do tego 1500 za robocizne i już komiek stoi ja bym zrobiła teraz! widzisz Marcia już mysli :)) a jak ja sobie wyobraże te jej śliczne ściany i podłogę w salonie to robi mi sie brrrrr, że trzeba to kuć, brudzić, kurzyć....
odpowiedz
julka4  
Data dodania: 2011-02-07 18:41:23
U Nas również jest koncepcja kominka z PW, przychodzi się z pracy, szybki ogień i już jest nastrój a i energia nie idzie w komin a jest wykorzystana do ogrzania C.O lub C.W.U zależy jak kto ma instalacje. Co do kosztu to zależy czy będziesz palić często czy raz na ruski rok bo jeśli będzie używany często to wypadało by zainwestować coś lepszego, z odpowiednimi zabezpieczeniami przed zagotowaniem wody
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 18:50:42
Kochana nie chciałam abyś miała bezsenną noc :) Ale skoro już ją miałaś nic nie poradzę, przepraszam:)!! Co do kominka ja się tego brudu za rok czy za dwa nie boję posprzątam i będzie kominek :) Ale jak widać u wielu z Nas aspekt pieniężny zwyciężył nad kominkowym marzeniem
odpowiedz
maciek  
Data dodania: 2011-02-07 19:07:00
Najtańszy ale dobry wkład z płaszczem wodnym to wydatek od 8tyś zł razem z zabezpieczeniami,ale bez obudowy np.polska LECHMA,natomiast kominek wkład powietrzny od 3tyś,nowocześniejszy np.SPARTHERM,DOVRE od ok 5 tyś. Nie polecam kupowania hipermarketach budowlanych mają tam straszne śmieci i nie polecam wkładów za 1500zł nie wierzę że są dobre.Gdy będziecie kupować kominek to sprawdzcie przekrój rury wylotowej,powinien mieć ok 200mm nie 100 czy 110 to jest bardzo ważne jeżeli chcecie żeby wam kominek grzał porządnie.
odpowiedz
nisia  
Data dodania: 2011-02-08 09:03:59
ja też bym zamontowała najpierw kominek, najwyżej nowe meble poczekają. dlaczego chcecie z płaszczem wodnym, system DGP wystarczy z powodzeniem, poza tym będziecie mieli c.o.. nie wiem, czy jest sens tyle inwestować. dodatkowo będzie ci bił prąd. moi rodzice maja centralnie umieszczony kominek i ogrzewa im cały dom. co jakiś czas podrzucaja klocka, który się leciutko żarzy, a w domu jest 24st. bardzo często jeszcze rano jest żar, wystarczy pootwierać wloty i dalej się pali. i jaki sens miał by tu kominek z płaszczem wodnym, żaden. jedyna różnica, to to,że nie grzeje im wody i tyle.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-08 12:07:32
naszasielanka
Też mi się marzą takie wieczory.:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-08 12:09:20
romka
No właśnie jak pomyśle,że później mam się w to od początku bawić,to jakoś pozytywnie mnie to nie nastawia.:(
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-08 12:11:51
julka4
Temat jeszcze nie raz będziemy z mężem wałkować :) ale myślę,że może uda nam się kupić dobry za nie duże pieniądze.:/
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-08 12:19:30
wlasneniebo
Nie masz za co mnie przepraszać.!Ja Tobie muszę podziękować,że poruszyłaś ten temat.:)Bo jak widzisz,naszło mnie na różnego rodzaju przemyślenia :)i ostro prowadzę rozmowy z mężem,żeby podjąć się postawienia kominka teraz.!:/ Tak jak piszesz z pieniędzmi różnie bywa,wylewki czy ogrzewanie zawsze będzie miało pierwszeństwo.A później okazuje się,że z kasą licho.:( A wiesz już jaki chcecie kominek?
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-08 12:21:44
maciek
Bardzo dziękuję za cenne rady.:) Na pewno z nich skorzystamy. Troszkę przeraziła mnie kwota wkładu z płaszczem wodnym :/ jejku to jest aż tak drogie???:/
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-08 12:33:41
nisia
Już nie raz w tym wszystkim sama się gubię.:/ dużo czasu upłynie za nim zabierzemy się za ten kominek.:( wiem,ze mąż chce z tym wkładem wod. Piszesz,że zwykły kominek też tak dobrze nagrzeje? Wy też będziecie taki zwykły montować wkład?
odpowiedz
nisia  
Data dodania: 2011-02-08 14:22:27
my montujemy zwykły kominek i do niego zamontujemy system DGP grawitacyjny, mąż chce domontować do niego wentylator, żeby przy rozpalaniu powietrze szybciej się rozchodziło. według mnie kominek z płaszczem, to za duży wydatek i zbędny w przypadku gwiazdki. oczywiscei jest to wygoda, ale dodatkowo ciagnie duzo pradu i ponoc też drzewa idzie o wiele więcej. jak jadę do rodziców, to krzyczymy, żeby już nie palili, bo nie ma czym oddychać. dom oczywiście maja dobrze ocieplony.
odpowiedz
maciek  
Data dodania: 2011-02-08 19:20:46
Ja tez miałem montować kominek z płaszczem wodnym ale po rozmowach w salonach i firmach które montują kominki zmieniłem decyzje i przestawiłem się na kominek powietrzny,cena też odegrała wazną rolę i pamietajmy że decydując sie na kominek z płasz.wod. trzeba w nim cały czas palić jeżeli chcemy mieć oszczędności.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-08 21:09:49
Podsumowując ten temat , to wszyscy się budujemy po to by mieć kominek, wspaniałą kuchnię i ogród , bo tak to po co się w ogóle budować:))
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-09 14:29:12
nisia
Czym sie wicej czyta,słucha tym większy mętlik w głowie :/ Jak juz będziemy bliżej założenia kominka,to podejrzewam, że wtedy zapadnie ostateczna decyzja.! Co,jak,gdzie i kiedy :) Mieliśmy robic kominek za jakieś parę lat,ale raczej zrobimy od razu :) więc jeśli od razu to z kasą też będzie coraz słabiej,więc nie wykluczam,że możemy zrezygnować z płaszcza wod.Choć na dzień dzisiejszy jesteśmy za.!:/ Piszesz,ze u mamy od zwykłego kominka idzie tak chałupkę nagrzać.? Ale tylko salon grzeje?Czy ma otwarte drzwi na inne pomieszczenia?
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-09 14:33:04
maciek
Dobrze to napisałeś! Rozmawialiśmy ostatnio z kominiarzem to powiedział,że jak decydujemy się na kominek z płasz wod to tak jakbyśmy mieli drugie centralne!!! JAK DLA MNIE TO TEMAT JESZCZE DO NIEJEDNEJ DYSKUSJI.:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-09 14:34:02
gabrysia
TAK,TAK masz 100%racje.:)
odpowiedz
nisia  
Data dodania: 2011-02-09 15:35:18
maja tak usytuowany kominek, że grzeje im cały domek. najcieplej oczywiście jest u góry. oni nie maja nawet rur rozprowadzających, jak w systemie DGP, same kratki na kominie, komin przechodzi przez korytarz u góry. muszą mieć drzwi pootwierane. ale nagrzewa im super. dlatego jestem zwolenniczka DGP w naszej gwiazdce. nawet przy zamkniętych drzwiach pomieszczenie będzie się nagrzewać.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-09 15:39:13
nisia
No to muszę jeszcze poczytać o tym systemie DGP,ile może ona kosztować??? Chyba Ty coś pisałaś u siebie więc idę poczytać ;) A...i jeszcze jedno przy montażu tego systemu duzo jest kombinacji,komplikacji? :/
odpowiedz
nisia  
Data dodania: 2011-02-09 15:49:24
ile kosztuje dokładnie, to jeszcze nie wiem dokładnie, ale wszędzie pisze, że jest tanie. na razie odłożyłam sobie ten temat na późniejsze czasy. sama zobacz, że jest to dość prosty montaż. obstawiam przy tym, co powiedział maciek, płaszcz wodny, to drugie centralne, a po co wam to, skoro będziecie mieli gaz? ja mówię oczywiście z punktu oszczędności inwestycji.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-09 17:08:37
Ja chcę kominek tylko dla ozdoby, także nie będę kupowała wkładu z płaszczem wodnym, czy też innymi cudami. Ogrzewać będziemy eko groszkiem. Także taki tani wkład mogę sobie kupić. I tak pewni nie codziennie kominek będzie odpalany:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-09 20:56:23
Nisia
To ja chyba też jeszcze ten temat odłożę na późniejszy czas.!!! Może jak twoje i moje pomysły poleżą razem na półeczce to coś ciekawego wymyślą...hihihi:))) Musze troszkę na Allegro poszukać,jakie ceny są za różnego rodzaju kominki.!
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-09 20:58:20
weronikka1
To dobrze,ze mieliście od początku takie założenia ,że ich się trzymacie! Mi z dna na dzień coraz inne myśli krążą...:) A co będzie dalej?! Strach się bać.:/
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-02-09 21:44:48
będzie na pewno droższy, ale czy dużo?? nie wiem... szukajcie korzystnej oferty. Ja swój wypatrzyłam na allegro.. tyle że nauczona doświadczeniem najpierw zobaczyłam go na żywo, zapłacę też przy odbiorze;) czyli jutro ( nie mogę się doczekać )
odpowiedz
rysiowa  
Data dodania: 2011-02-11 08:43:33
Ja się też bardzo zastanawiałam nad kominkiem, u nas miało to być 15 tys. Najpierw chciałam zrezygnować. Ale doszłam do wniosku, że wolę mieć na razie zdobyczne meble w kuchni i zaczęłam negocjować cenę kominka. I zrobiło się 13 tys.(bez FV). Teraz sobie nie wyobrażam domu bez kominka :))
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 16:25:55
my nie mamy kominka, kasa co byla przeznaczona na jego instalcje poszla na kostke przed domem - jakies 100 m2 wiecej niz pierwotnie zakladalismy ... bez kominka da sie zyc, aczkolwiek napewno miloby bylo go miec ... w przyszlym roku bedziemy sie instalowac z kominkiem :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 16:37:56
baczki
Też tak mam,że muszę najpierw zobaczyć to na własne oczy.:) Kota w worku nie kupuje.:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 16:39:10
rysiowa
Najgorzej właśnie jest z podjęciem decyzji:/ a koszty to druga sprawa,a zarazem najważniejsza :(
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 16:40:05
magdadaniel
Czyli wszystko przed wami:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 17:32:00
Kominek
kurcze jaki fajny temat a ja przegapiłam, u nas będzie kominek i to już nie długo przed sufitami, bo trzeba te rury rozprowadzić do ciepłego powietrza, trudno trochę to kosztuje ale tak jak baczki nie kupię od razu nowych mebli do domu a o kuchni to na razie mogę sobie pomarzyć...coś za coś
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 18:45:32
aga.i.pawel
Tak jak mówisz coś za coś.:/ A ile kosztuje ta cała instalacja z tym nadmuchem powietrza?
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-12 17:25:15
cana DGP do AR-1
wczoraj jeszcze raz mąz przeliczał wszystko do DGP 3200 + obudowa do kominka ramka i większa ramka= 4200 +/-, po niedzieli zamawiamy na Kratki.pl
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-14 21:37:38
aga.i.pawel
Dzięki serdeczne.
odpowiedz

Kiedy mam zgłosić rozpoczęcie prac budowlanych?

Blog:  gwiazdkowicze
Data dodania: 2011-02-04
wyślij wiadomość

Niby wiem,ale nie do końca :( moja wersja jakiej się trzymałam to...

Odebrać PnB

Ma sie uprawomocnić 2 tyg.

I po tym uprawomocnieniu w ciagu 7 dni zgłosić w nadzorze budolanym!!!

I moje zapytanie jest czy w ciagu 7 dni zaraz po uprawomocnienu,czy w ciagu 7 dni przed wbiciem pierwszej łopaty???

Niby się wie,ale jak przyjdzie co do czego to zonk.!!!blog budowlany - mojabudowa.pl

 

Dzięki.:)

33Komentarze
Data dodania: 2011-02-04 17:03:22
ja już nie pamiętam, ale zgłaszaliśmy jak najszybciej, bo ekipa budowlana stała już tuż "za rogiem" gotowa z łopatami kopać tak nam się spieszyło ;)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-04 17:14:07
Ja też nie wiem:( Ale dowiem się tego od Ciebie bo będziesz pierwsza:) To kiedy planujecie zacząć?
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2011-02-04 17:16:53
trzeba zgłosić 7 dni przed planowanym rozpoczęciem prac
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2011-02-04 17:17:27
znaczy się przed tą łopatą :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-04 17:28:58
Musisz zgłosić 7 dni przed rozpoczęciem robót w Nadzorze Budowlanym!!!!
odpowiedz
nisia  
Data dodania: 2011-02-04 17:41:10
ha, dobrze wiedzieć
odpowiedz
nisia  
Data dodania: 2011-02-04 18:33:51
no faktycznie 25ar to sporo. my mamy niecałe 14arów i będziemy grodzić siatka, plus tuje. my też liczymy się z kosztem 3 tys., max4 (po wstępnym wywiadzie). wy mieliście doprojektowanie piwnicy, a my mamy balkonik, powinno być podobnie. prawdopodobnie w przyszłym tygodniu będzie spotkanie z adaptatorem. nie wiem co z tym garażem! maż uparł się przy jednej bramie. mi w sumie jest obojętne, jedynie co mi przeszkadza, że jak się ja otworzy, to będzie widać całe wnętrze, trochę głupio. a z drugiej strony brama 2,40 jest trochę wąska, wjeżdża się na styk. jak nam się zamarzy np. jakiś suw na stare lata?(marzenia :)), to będzie musiał stać na dworze. i o, nie wiem, a decyzje trzeba już podjąć. ja o tej kuchence to na poważnie. już chyba wole chodzić do kuchni dookoła, niż ma mi wszystko na mieszkanie lecieć. acco3 jak się nie mylę powiększyli kuchnie o szafę. co do wentylacji, to mieli podpytać speców od dachu o jakiś kominek wentylacyjny, który się zakłada podczas zakładania dachówki. jak się tak uda, to też będzie dobre rozwiązanie. nie wiem tylko jak to fizycznie by wyglądało. teraz na tapecie mamy oczyszczalnie ścieków. mam nadzieje, że będziemy mogli zrobić ta podstawowa, z drenażem rozsaczajacym, bo to najmniejszy koszt. zobaczymy co powie adaptator
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-02-04 18:44:00
tak jak
napisała Romeczka Sylwiasta:)
odpowiedz
galatea  
Data dodania: 2011-02-04 18:46:46
ale się wystraszyłam że nie zgłosiłam .... mój kierownik to zrobił, ja coś tylko wypełniałam ...
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-04 18:48:11
Dokładnie, dokładnie! Siedem dni przed wbiciem pierwszej łopaty! :D
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-04 19:46:43
szyszunia
O tak! to każdy dzień na wagę złota ;)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-04 19:47:51
weronikka1
To chyba już wiemy :))) Najpóźniej w kwietniu chcemy ruszyć :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-04 19:49:16
romka
Dzięki:) Chyba raczej muszę się zaopatrzyć w szpadel :) bo z tą łopatą to daleko nie zajadę hihi:)))
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-04 19:50:46
marta.dariusz,edyś,romanosie
Dziękuję bardzo!:)))
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-04 19:51:49
galatea
Kierownik wszystkiego ładnie dopilnował.:)
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2011-02-04 20:03:21
7 dni przed łopatą. Po uprawomocnieniu PnB i po wpisie KierBuda do Dziennika Bud. To formalnie...
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-04 20:14:04
nisia
My boki,tył też grodzimy siatką.Tuje tylko i wyłącznie wskazane :) Ja czasami jak już nie wiem,co jest lepsze,lub gorsze i mam jeden wielki mętlik w głowie,a mąż przy czymś się upiera (podobnie jak w twoim przypadku) to przystaje przy jego decyzji!!! Przecież kto inny chce lepiej niż własny mąż!!! Garaż raczej będziecie mieć z tyłu domku,tak? To może za dużo gapiów nie będzie!.To już do was należy ostateczna decyzja.Mi się podoba z 2 bramami,ale z 1 też jest o.k.:) Tak wiem,że acco powiększyli tą kuchnie,robili kiedyś takie fotki kuchni już można się w niej połapać:) (przynajmniej oni mogą)ale jak dadzą działówkę to już będzie wszystko pięknie widać :) Muszę jeszcze raz przedyskutować tą wentylacje z mężem:(
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-04 20:21:25
nisia
U nas ponoć ma być kanalizacja max do 2 lat,wiec mam nadzieję,ze tak będzie :( więc żadnych innych opcji nie braliśmy pod uwagę i raczej nie chcemy brać!:( Ile to jest tematów z tą budową,co? Ciągle coś,jak się jedno załatwi to drugie już czeka w kolejce do przedyskutowania:( w ogóle te wszystkie tematy np.kanalizacje,wentylacje,gaz,hydraulika i wiele,wiele innych bym wielki łukiem ominęła :((( ale powiedziało się A trzeba powiedzieć b...:) i stawiać ten domek.:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-04 20:24:00
msz-n
A to po uprawomocnieniu kierbud musi się tam wpisać,tak? Bez tego wpisu nie mam po co iść to nadzoru?
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-04 20:26:11
chyba po tych 7 dniach ale głowy nie dam
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-04 20:44:07
wlasneniebo
:)dzięki
odpowiedz
julka4  
Data dodania: 2011-02-04 20:53:33
Uff przewertowałem cały blog :D Bardzo ładny domek, :) teraz nic tylko czekać na ciepełko i łopata w ruch :) będę obserwować co się u Was dzieje
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-04 21:20:54
pablofkp
musisz zgłosić 7 dni przed rozpoczęciem prac ale nie musi być wpisu kier buda w dzienniku. Ja zgłosiłem w grudniu że zaczynam a do dnia dzisiejszego jeszcze nie ruszyłem :) więc zgłoś to już teraz będziesz miała z głowy :)
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-04 21:57:39
Chyba jest tak jak piszą dziewczyny (tzn na pewno) ;0)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-04 22:05:01
julka4
Ale chyba nic ciekawego w tym blogu nie ma,co?:( Ja także chętnie będę was podglądać,i mocno kibicować w każdym etapie prac.:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-04 22:08:06
pablofkp
Zgłosiła bym to z miłą chęcią,wręcz poleciałabym tam na skrzydłach :) Ale jeszcze wciąż czekamy na PnB :((( I to tylko raz wystarczy zgłosić? Jeśli twoje rozpoczęcie prac się opóźniło?
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-04 22:08:54
Lukanar
Też tak myślę,:) wieże im. .!!!
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-02-05 15:44:08
na minimum 7 dni przed rozpoczęciem prac moja droga trzeba to zgłosić;)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-05 16:37:30
baczki
Dzięki:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 08:59:28
Po prostu zgłoście. Lepiej wcześniej niż później :D
odpowiedz
kahna  
Data dodania: 2011-02-07 14:43:24
czekacie tylko aż się uprawomocni decyzja i zgłaszacie w nadzorze na 7 dni przed wbiciem pierwszej łopaty. powodzenia
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 15:06:49
iskierkanakaszubach,kahna
Dziękuje.:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-16 20:11:28
:)
ja już miałem pół domu zanim dostałem pozwolenie
odpowiedz

PŁYTA FUNDAMENTOWA-jeszcze raz!

Blog:  gwiazdkowicze
Data dodania: 2011-02-02
wyślij wiadomość

I mam nadzieje,że to już ostatni raz blog budowlany - mojabudowa.pl

Pytanie do tych co ją mają..,Jakiej grubości macie płyte???

Bo raczej się na nią zdecydujemy blog budowlany - mojabudowa.pl

 

18Komentarze
edyskas  
Data dodania: 2011-02-02 17:19:54
Mysza z tego co pamietam taką płyte ma Honoratka z Misia :) moze do niej zastukaj ale ona jest czesto na blogu to moze cie wyłapie:)
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2011-02-02 17:21:33
i o ile się nie mylę gaucho miał taką płytę, kuknij do niego
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-02 17:43:41
nie pomoge w tej kwestii
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-02 17:44:22
niestety ja również:/
odpowiedz
omen
Data dodania: 2011-02-02 18:04:11
O takich dość istotnych sprawach posadowienia budynku jak szerokość ławy/fundamentu czy też grubości płyty decyduje projektant/architekt adoptujący projekt do danych warunków podłoża itp. On tez decyduje o głębokości posadowienia budynku. Pozdrawiam.
odpowiedz
virion  
Data dodania: 2011-02-02 18:58:59
uuu, nie pamiętam :/
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-02 20:51:14
Dzięki dziewczyny.:)
Czyli muszę osobiście odwiedzić blogi.:) Romka "gaucho" kto to jest jaki maja projekcik???
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-02 20:52:31
omen
Dzięki :) Pogadamy z kierbud,i architektem :)
odpowiedz
rysiowa  
Data dodania: 2011-02-02 21:09:05
Ja też nie pamiętam :((
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2011-02-02 21:32:27
15cm. Przekój: http://www.msz-n.mojabudowa.pl/pliki/msz-n/image/szczyt.jpg
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-02 22:32:36
rysiowa
nie szkodzi :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-02 22:33:19
msz-n
Dzięki za linka,zaraz poczytam :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-03 08:30:20
Nie mamy...
odpowiedz
nisia  
Data dodania: 2011-02-03 14:03:18
haha...dopiero doszłam kto to jest kierbud Kiedy będziecie mieli to PNB! już nie mogę się doczekać
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-03 15:18:29
nisia
Też na początku miałam z tym problem :))) ale wszystko przed nami kochana,:) Co do pozwolenia to też już się niecierpliwie :( tak jak Tobie wcześniej wspomniałam były braki z tym papierkiem odnośnie dojazdu do działki.Jak nasz pan adaptujący zawoził brakujące dokumenty,powiedzieli,ze max 6 tyg :( wiec się na to nastawiam ,bo jak wiadomo lepiej się później pozytywnie rozczarować;) A druga istotna rzecz to mężulek jeszcze za granica pracuje wiec czekam na niego,bez niego i tak byśmy nie ruszyli :))) Mam wielką nadzieje,ze najdalej w kwietniu ruszymy pełna para :) ale do puki nie mam tego papierka w rączce,niepokój i strach jest :( A co tam u was? Jakieś papierki już załatwiacie?
odpowiedz
nisia  
Data dodania: 2011-02-04 09:32:41
Długo schodzi u was z tym pnb, bo co region to inaczej. my właśnie kupiliśmy projekt i na koniec miesiąca przekażemy go naszemu panu.;) ale ponoć u nas wszystko idzie dość sprawnie. okaże się.musimy też wybrać projekt garażu, ciężki wybór. zrobimy to, po ustaleniach z adaptatorem, bo nie wiem na jakie wymiary możemy sobie pozwolić. haha...dużo cierpliwości życzę, nie dość że musisz czekać na pnb, to jeszcze na męża ;) o zgrozo! my czekając na pnb chcemy przygotować działkę, ogrodzić, wyrównać, utwardzić dojazd. trochę się tego uzbiera jak zwykle.
odpowiedz
nisia  
Data dodania: 2011-02-04 09:55:36
aaa, bym zapomniała. chciałam ci napisać, że też zaczęliśmy się poważnie zastanawiać nad zamknięciem kuchni z wiatrołapu. a na ta ścianę chcieliśmy przenieść kuchenkę i podczepić się pod komin z wentylacja. ostateczna decyzja padnie, jak będą już mury.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-04 15:45:38
nisia
To świetnie!;) Teraz już jesteście "prawdziwe gwiazdki":))) Wiesz ostatnio nawet mężowi mówiłam,dobrze,ze nie mamy teraz wziętego kredytu,bo jak by kasa była na koncie,a pozwolenie jeszcze nie ma to chyba bym jajko zniosła ;))) wiesz są plusy takiego budowania systemem gosp oraz możliwymi oszczędnościami.Nie spieszy się człowiek,co może to chce robić sam,my poprzedni rok też p[oświeciliśmy naszej działeczce ;) częściowo ją ogrodziliśmy (siatką),mamy dosyć dużą działkę 25ar.A wasza ile ma? Więc tak jak widzisz i na waszym przykładzie,zanim pozwolenie będzie u was to możecie zająć się w tym czasie działeczka :))) Wczoraj mieliśmy rozmowę z Panem adaptującym,i cała adaptacja projektu,projekt piwnicy co nam zrobił,no i dla niego za pracę razem 3.000zł.Spodziewałam się więcej ale na szczęście pozytywnie się ucieszyłam :))) Aha i jeszcze mamy w ZUD coś zapłacić 80zł... Co do zamknięcia kuchni,to tak jak piszesz jak będzie coś widać to i z działówkami będzie można kombinować.!!!My "inwestorki"już będziemy wiedzieli gdzie co ma być.:))) Co to kuchenki i wentylacji to i ty podsunęłaś mi mądry pomysł :) A acco3 zostawili tak jak w projekcie? Czy kombinowali coś z wentylacja?
odpowiedz

Kolejne pytania.;)

Blog:  gwiazdkowicze
Data dodania: 2011-02-01
wyślij wiadomość

Tym razem tylko dwa blog budowlany - mojabudowa.pl

1.Jakiej grubości dawaliście styropian,na ocieplenie piwnicy???

Mile widziane podpowiedzi lub uwagi dotyczące budowy piwnicy.Myśmy się na nia zdecydowali,ale jak wiadomo wszystko wychodzi w praniu i w trakcie budowy blog budowlany - mojabudowa.pl  więc jeśli ktoś wybudował już piwnicę,a teraz zrobił by" to" całkiem inaczej (z innych materiałow,innym systemem) to bardzo proszę o wpisik.:)

 

2.Ile laliście betonu na strop teriva? na pustaki keramzytowe???

blog budowlany - mojabudowa.pl

21Komentarze
Data dodania: 2011-02-01 16:17:18
i na oba nie odpowiem :(
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-01 16:43:43
piwnic nie mam bo były za drogie :( więc nie pomogę. Jeżeli chodzi o komin to my mamy struktonit, zapraszam na bloga mozna zobaczyć. Mnie sie podoba, podobno trwalszy od klinkieru i cenowo tańszy.
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2011-02-01 17:24:02
my nie mamy piwnicy, bo u nas takie tereny, ze moglibyśmy mieć wodę w niej co kilka miesięcy .... nie warte koszty kawałka podłogi na terive lalismy 4 - 5 cm betonu
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-02-01 17:44:30
kurcze
nie pamietam jak to było u nas .. bo jak zalewali nam strop bylismy na wakacjach:/ i nie mam nawet zadnej fotograficznej dokumentacji:/ jak dodzwonie sie do majstra to sie spytam .. ale cos ostatnio nie jest osiągalny:/
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-01 17:45:57
Na ocieplenie piwnicy dawaliśmy styrodur 10-tkę. Nie robiliśmy terriwy, tylko lany strop :)
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-01 18:13:26
Co do piwnicy to nie mam projektu i nie wiem co u nas ma być ale w pakiecie dom energooszczędny mam tak dla piwnicy nieogrzewanej: - grubość styropianu na gruncie 10cm - ściana piwnicy: styropian 16cm Nie wiem jak to się ma do projektu
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-01 18:37:19
wlasneniebo
szkoda...:(
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-01 18:38:11
monika-i-lukasz
Pooglądam ten wasz kominek.:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-01 18:39:45
romka
Na szczęście u nas chyba to nie grozi! Pytaliśmy najbliższych sąsiadów i nigdy wody w piwnicy nie mieli,mam nadzieje,ze u nas będzie podobnie.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-01 18:40:43
romka
Aha a majster tyle kazał wam lać betonu?Czy wy sami robiliście strop?
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-01 18:41:57
Edyskas
Kochanie specjalnie się nie fatyguj! Może kiedyś przy okazji.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-01 18:46:35
iskierkanakaszubach
Piszesz,że dawaliście styrodur,ile płaciliście za niego? Ile ma wasza piwnica? Jak u was prezentują się koszta związane z piwnica? Same pytania,co? ;)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-01 18:49:02
Lukanar
Na ścianę piwnicy chcecie dać 16,ale to chyba dlatego,ze dom energooszczędny,tak?
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-01 19:43:03
Nie wiem jak mamy w projekcie bo oddałam do adaptacji a nie zrobiłam kopii:/ ale to co podałam to ocieplenie dla pakietu energooszczędnego, czyli jakichś tam zmian które poprawiają wydajność energetyczną domu. :) Tyle że to jest dla piwnicy nieogrzewanej:/ Jak będę miała swój projekcik to zerknę jak tam jest. Tez będziemy się nad tym zastanawiać więc jak już do tego tematu dojdziemy nie omieszkam Cię poinformować co ustaliliśmy z naszym kierbudem.:D
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-01 19:46:16
A! i jeszcze jedno to chyba też zalezy od tego jakie pomieszczenia w piwnicy planujecie i czy będziecie utrzymywać przybliżoną temperaturę do tej w domu czy też dużo niższą.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-02 12:42:48
Lukanar
W piwnicy raczej będzie mniejsza temp.Z ciekawszych to chcemy zrobić tam pralnie,. Dzięki.;)
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-02 14:03:55
My musimy mieć prawie taką samą bo chcemy tam zrobić drugi gabinet i słownię. Oczywiście pralnia też hehe no i niestety temperatura niska być nie może.:) Także być może zdecydujemy się na grubszą izolację murów.
odpowiedz
rysiowa  
Data dodania: 2011-02-02 16:29:34
Sorry, nie potrafię Ci pomóc : strop mamy lany, a piwnicy nie mamy.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-02 17:02:48
Lukanar
W waszym przypadku chyba będzie to dobre rozwiązanie.:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-02 17:03:35
rysiowa
Szkoda :(ale najważniejsze liczą się dobre chęci :)
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2011-02-02 17:19:53
strop układaliśmy sami, ale o tym ile cm betonu to w instrukcji stropu jest, tam w tej instrukcji to chyba nawet 3 cm było ale my laliśmy na 4 lub 5
odpowiedz

Jaki komin ponad dach???

Blog:  gwiazdkowicze
Data dodania: 2011-01-29
wyślij wiadomość

No tak to już jest same dylematy blog budowlany - mojabudowa.pl Na samym początku bardzo mi sie podobał komin ponad dach z klinkieru,ale z biegiem czasu i drugi wariant birę pod uwagę czyli  taki jak mamy w projekcie tynkowany,czy jak to sie tam fachowo nazywa.blog budowlany - mojabudowa.pl Tym bardziej,że chcemy ogrzewanie mieć gazowe,(jeszcze potrzeba do tego tylko papieka z podpisem) i tak szybko brudu by na nich nie było widać.!

Druga istotna sprawa to czy takie kominy trzeba,kolorystycznie dobierać do elewacji??? Czyli tak wychodzi,że trzeba już przy dachu wiedzieć jaki kolor chcemy elewacjiblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.pl  a tego to jeszcze na prawdę nie wiemy.!  A klinkier chcieliśmy ciemny pod kolor dachu i sprawa załatwiona! Nie wiem czy lepiej tak nie zostawić czy kombinowac i podjać sie tynkowanych kominów...?

Prawdą jest to,że takie kominy trzeba ocieplac styro?

I jak to sie przedstawia:

-cenowo,w porównaniu z klinkierem,?

-czas ich wykonania?

-Jakością i trwałością?

 

Z góry bardzo dziekuję blog budowlany - mojabudowa.pl

36Komentarze
romka  
Data dodania: 2011-01-29 15:21:58
chciałabym się trochę pocwanić, ale nie takie trudne te pytania, że nic z tego... :)) wiesz tak sobie tylko myślę, o praktyczności tynkowanego komina... pewnie w dość krótkim czasie 'usmoli' się i nie będzie wyglądał tak pięknie i reprezentacyjnie, moi sąsiedzi mają tynkowane kominy i fakt jak je pomalują wyglądają cudnie - po kilku miesiącach jest już gorzej... dużo gorzej...
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2011-01-29 15:26:13
polece Ci za chwilę zrobię zdjęcie tych otynkowanych kominów, sama zobaczysz
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-29 15:39:35
romka
Dokładnie brudzą się te kominy,ale jak będzie ogrzewanie gazowe myśl,że może będzie troszkę lepiej,:( Za fatygę i fotki byłabym mocniutko wdzieczna:)))
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-29 16:25:21
Cholercia, nie pomogę. My mamy z klinkierówki, kolor dobrany pod dachówkę. Zbyt krótko go mamy, żeby coś doradzić. W każdym razie jest, dymi i ma się dobrze ;)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-29 16:41:39
iskierkanakaszubach
Liczą się dobre zamiary:))) a Wy od początku braliście klinkier pod uwagę? Ile wam zajęło dni robienie kominów ponad dach?
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-01-29 16:54:51
ja tez bym pocwaniaczyła - jak to Sylwiasta mówi - ale my mamy najnormalniejsze w swiecie .. w żadnym razie nieocieplane:/ W naszym projekcie byłkomin ponad dach wiec nie kombinowalismy :) zrobilismy tak jak w projekcie:) a jak jest w waszym? ..
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-29 17:20:22
my mamy ocieplony i otynkowany komin, musieliśmy już na tym etapie zdecydować jaką będziemy chcieli elewację, my jesteśmy zadowoleni, ale jeszcze nie użytkujemy więc się pod tym względem nie wypowiem.
odpowiedz
radzia  
Data dodania: 2011-01-29 18:39:00
nasze oba kominy nie są ocieplone styropianem, są natomiast wykafelkowane, ale taka mamy stylizację
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2011-01-29 20:39:56
idź do mnie, zrobiłam te zdjęcia kominom :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-29 20:58:37
Edyskas
Wiesz chodziło mi czy ponad dach robić z klinkieru czy taki tynkowany(murowany):( ale chyba zostaniemy przy klinkierze Romka sprowadziła mnie na ziemie hihi:))) Więc już nic nie kombinuje:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-29 21:03:44
jaskolka.m.d.k
A powiedz mi długo robili te kominy u was? Jakiej grubości używaliście styropian? Dzięki;)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-29 21:07:42
radzia
Zerknę sobie na nie,zerknę.:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-29 21:16:21
My mamy z cegły klinkierowej, nieocieplany. Tynkowane ładne są, też mi się podobają, ale gorzej z ich utrzymaniem - mimo że będzie ogrzewanie gazowe, trzeba też wziąc pod uwagę to, że warunki atmosferyczne będą robiły swoje :(
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-29 22:25:28
Kasioros
Dzięki za cenne uwagi;)
odpowiedz
nisia  
Data dodania: 2011-01-30 13:20:10
ja jestem za klinkierowymi
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-30 14:03:23
nisia
A będziecie robić pod kolor elewacji czy dachu?
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-30 14:07:04
Nasze kominy w projekcie też są murowane! Jednak zdecydowaliśmy się na klinkierowe! Myślę że zdecydowanie ładniejsze!:))
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-30 15:19:28
Cholercia, nijak sobie wyobrażałam ten nieszczęsny komin, myslałam, że majster ma pojęcie, ale on mówił, że zrobi jak my bedziemy chcieli. Widziałam u ludzi na blogach, że chyba najczęściej się takie kładą, więc niewiele mysląc kupiłam klnkier, majster dopasował resztę niezbędnych rzeczy i jakoś go postawił. Co do terminów - nie pytaj, bo mi się ręce trzęsą jak sobie przypomnę :/... i jeszcze niechcący przypomnę sobie tak porządnie i przez przypadek majstra zabiję /każdy sąd mnie uniewinni../
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-30 16:02:53
My mamy z klinkierówki dziurawki,ale tylko tę część ponad dachem, reszta była z cegły, potem jeszcze będzie klinkierówka na ogrodzeniu i elewacji,
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-30 16:11:31
kasiaczarek
Chyba też tak zrobimy.:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-30 16:13:08
iskierkanakaszubach
To już nic nie pytam ;) bo jak zaczniesz sobie przypominać,to jeszcze mi się oberwie...hihi:)))
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-30 16:14:49
szyszunia
Dzięki ;) jednak jest przewaga kominków z klinkieru,i chyba też do tego grona dołączymy.;)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-30 17:40:17
Ja też mam z klinkieru :) ciemnego i mam nadzieję, że nie będzie bardzo widać, gdy się ubrudzi ... ;).
odpowiedz
nisia  
Data dodania: 2011-01-30 19:23:25
pod kolor elewacji, podoba mi się, jak się odznacza
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-30 19:55:14
My będziemy mieć komin pod kolor elewacji, czyli dach czarny, a elewacja jasna i komin z klinkierówki:))
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-30 21:01:00
my mieliśmy taki sam dylemat jak wy - komin tynkowany czy z klinkieru. Wygrały względy cenowe- czyli komin tynkowany, ocieplony styropianem a kolor tynku będzie dobrany do koloru dachu więc myślę że nie będzie się aż tak bardzo brudzić.
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-30 21:34:13
Marti1973
Na pewno nie będzie widać brudu ;)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-30 21:35:04
nisia gabrysia
Aha czyli będzie taki malutki kontrast :)))
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-30 21:35:42
boruszowice
A jak cenowo was wyszedł komin tynkowany???
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2011-01-31 12:50:10
U nas ani klinkier, ani tynk... Po prostu gotowe elementy systemowego komina, przypominające zwykła czerwoną cegłę. Ani to w kolorze elewacji, ani dachu... Ocieplenie? Tak - wewnątrz komina - specjalną matą do tego celu - włożone między wkład kominowy a moduły betonowe. http://www.msz-n.mojabudowa.pl/?id=22432 http://www.msz-n.mojabudowa.pl/?id=25362
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-31 14:06:14
Ciekawe te elementy systemowe;) Chyba nigdzie ich jeszcze nie widziałam.
odpowiedz
rysiowa  
Data dodania: 2011-01-31 19:26:28
A u nas jeszcze inaczej. Kominy są systemowe Schiedel, potem są okłdane OSB i na to mamy takie specjalne "okładki" w kolorze dachu.
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-31 20:51:14
jezeli zdecydujecie sie na ogrodzenie z klinkieru to komin z klinkieru bedzie pasowal. my mamy z klinkieru komin i ogrodzenie w tym samym kolorze. Jezeli zdecydujecie sie na komin z klinkieru to pamietajcie tylko zeby fugi nie byly zbyt "glebokie" a wtedy bedzie wsio gralo i zero przeciekow :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-31 21:43:28
nasz komin
Mamy dwa kominy na które potrzebowalibyśmy ok 800 szt cegły klinkierowej po ok 5 zł za szt=4000 zł+ 2000 murarz, Wybraliśmy wersję tańszą, czyli: zwykła cegła 800szt = 800 zł + murarz ok 1000 razem 1800. Styropian+ kleje+siatka+tynk mozaikowy to ok 800 zł. wszystko razem to ok 2600. Zaoszczędziliśmy na robociźnie ponieważ mąż sam zabrał się do wykończenia kominów.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-01 16:13:23
magdadaniel
Madziu ja to jeszcze nie wiem jaką będę mieć elewacje :(a co dopiero ogrodzenie...:( u was to jest wszystko pięknie dopasowane.;) P.s dzięki za radę odnośnie fugi :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-01 16:14:08
boruszowice
No to widać różnice cenowa gołym okiem.
odpowiedz
gwiazdkowicze
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 447842
Komentarzy: 1550
Obserwują: 126
On-line: 9
Wpisów: 85 Galeria zdjęć: 291
Projekt GWIAZDKA I
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem z piwnicą
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - opolskie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2016 luty
2014 grudzień
2014 wrzesień
2014 kwiecień
2013 październik
2013 wrzesień
2013 sierpień
2013 lipiec
2013 czerwiec
2012 styczeń
2011 grudzień
2011 październik
2011 wrzesień
2011 sierpień
2011 lipiec
2011 czerwiec
2011 maj
2011 kwiecień
2011 marzec
2011 luty
2011 styczeń
2010 grudzień
2010 listopad
2010 październik
2010 wrzesień
2010 lipiec

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67171
Liczba wpisów: 222826
Liczba komentarzy: 903619
Liczba zdjęć: 681227
Liczba osób online: 439
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy